Skip to main content
//

Dziś piszę o dobrych nawykach w marketingu i sprzedaży.

Jeśli znasz te sytuacje:

  • “Nie dam rady zająć się sprzedażą. Mam za mało czasu.”
  • „Nie możemy poprowadzić webinarium, jesteśmy zawaleni robotą.”
  • „Pracujemy po 16h dziennie, nie napiszemy tego artykułu.”

To ten artykuł jest dla Ciebie.

Nie wiem jak często Ty mówisz takie zdania? Ja prawie codziennie je słyszę od części kancelarii, z którymi współpracujemy. I żeby nie było – sam nie jestem święty – mnie też się zdarza „nie mieć czasu”.

Jednak końcówka roku to moment, aby zająć się planowaniem przyszłego roku. Weszliśmy w listopad i teraz warto pochylić się nad danymi z mijającego roku i przygotować najważniejsze aktywności w przyszłym. Nie będę pisać o tym jak znaleźć czas. Odsyłam do książki:

„Zarządzaj swoim czasem. Jak skupiać się na tym, co najważniejsze.”

Opowiem o tych aktywnościach ze sprzedaży i marketingu, na które trzeba znaleźć czas w przyszłym roku.

5 nawyków marketingu i sprzedaży.

  1. Każdy piątek tygodnia – popatrz na swoją sprzedaż. Skup się na klientach, mniej na samym procesie. Wykorzystaj do tego swój CRM czy miejsce, w którym odnotowujesz statusy sprzedażowe. Spójrz, do których klientów warto się ponownie odezwać, przypomnieć, dosłać materiały. Może z kimś warto umówić się na lunch, poprosić o feedback. Poszukaj tych działań, które ułatwią Ci sprzedaż tu i teraz. To jest zadanie na każdy piątek tygodnia.
  2. W każdy ostatni piątek miesiąca popatrz, jak działał Twój proces sprzedaży. W odróżnieniu od zadania ad.1, w którym skupiasz się na faktycznej sprzedaży teraz skup się na procesie. To jest miejsce na identyfikacje słabych punktów w procesie. To mogą być dokumenty ofertowe, prezentacje sprzedażowe, maile. To jest czas na testowanie różnych propozycji wartości dla klienta. Tutaj jest czas na dodawanie lub usuwanie poszczególnych elementów z procesu sprzedaży.
  3. Codziennie poświęć 10-15 minut na obecność w swoim wybranym kanale kontaktu z klientami. To może być Twój linkedin, blog, kontakt telefoniczny, mailing. Naprawdę nie ma sensu być wszędzie. Bądź tyko tam, gdzie są Twoi klienci.
  4. Raz w miesiącu spójrz, czy marketing odpowiada na problemy Twoich klientów. Czy piszesz “dla klientów” czy raczej “dla siebie” albo dla innych prawników? Aby upewnić się, że tworzysz treści dla klientów spójrz na ostatni artykuł, który opublikowałeś i przeczytaj go patrząc na niego oczami klienta. Czy jako klient wyniosłeś z tego artykułu jakąś praktyczną wiedzę? Czy tylko poczytałeś o problemach?
  5. Raz w miesiącu spójrz skąd przychodzili Twoi najlepsi klienci. Które źródło było najlepsze? Raz w miesiącu jest czas na analizę Twojego lejka sprzedażowego pod kątem źródła klientów. Zazwyczaj tych lejków jest kilka. Niektóre działają same z siebie – polecenia. Inne mogą być odpowiednio zaprojektowane (landing page, newslettery, webinary). Dobrze wiedzieć, które lejki działają najlepiej?

Do usłyszenia,

Szymon Kwiatkowski


Szkolenia, webinary i konferencje