W ramach bezpłatnych konsultacji dotyczących rozwoju i kariery, które prowadzą eksperci portalu Rekrutacj-prawnicze.pl i JARZYŃSKI Legal + Tax + Compliance Recruitment padło bardzo ciekawe pytanie od studenta prawa. Jak (i czy w ogóle) może on budować swoją markę osobistą na rynku?
Otóż markę osobistą można budować na każdym etapie kariery, także na studiach prawniczych. Poniżej kilka moich rad jak to robić:
- Bądź aktywny – na portalach społecznościowych (takich jak LinkedIn) roi się od prawników. To Twoi potencjalni pracodawcy lub współpracownicy. Już na studiach możesz nawiązać z nimi relację. Wystarczy śledzić ich publikacje, polecać je i udostępniać. Od czasu do czasu można pod nimi zamieścić komentarz typu „To było bardzo ciekawe”, itd. Każda taka reakcja wyświetli się tej osobie, zapamięta więc ona Ciebie jako osobę zainteresowaną danym tematem.
- Publikuj w social mediach – studenci nie mają wiedzy i doświadczenia, aby „wymądrzać się” na tematy merytoryczne. Mogą jednak publikować wzmianki o nowelizacjach, ciekawych wyrokach, czy opiniach urzędów. Krótkie, zwięzłe, informacyjne treści, które pozycjonują nas w tematyce i budują markę osoby zainteresowanej daną dziedziną prawa.
- Chodź na wydarzenia branżowe – webinary, szkolenia, śniadania biznesowe czy konferencje. Bez znaczenia czy online czy stacjonarnie. Pokazuj się, udzielaj i ucz się od najlepszych na rynku. Każde takie wydarzenie to zresztą okazja potem na publikację, oficjalne podziękowanie dla organizatorów czy prelegentów.
- Pisz bloga – jeżeli masz dziedzinę prawa, która Cię interesuje to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zaczął na ten temat pisać bloga. Na blogu możesz zresztą umieszczać wszystkie ww. treści, aby stał się on bogatszy i atrakcyjniejszy dla czytelników.
To tyle ode mnie. A ty jakie masz przemyślenia na temat budowania marki osobistej studenta prawa?
Pozdrawiam,
Witold Jarzyński
rekrutacje-prawnicze.pl | JARZYŃSKI Legal + Tax + Compliance Recruitment