Skip to main content
//
Kariera w świecie prawa zależy od wielu czynników. Niektóre z nich (takie jak wykształcenie czy doświadczenie) wymagają czasu i dużego wysiłku. Są jednak sposoby, aby w miarę szybko zwiększyć swoją atrakacyjność w oczach potencjalnych pracodawców. Wszystko dzięki mediom społecznościowym.

1. Profil na Linkedin

Jeżeli jeszcze go nie masz to musisz to szybko nadrobić. To bardzo ważne medium społecznościowe, pełne prawników, hr-owców i rekruterów. Nie będzie wielkim nadużyciem stwierdzenie, że jeżeli Cię nie ma tym portalu to nie istniejesz! Niestety, taka  jest rzeczywistość. W rozwoju kariery możesz ignorować Facebooka, Instragrama, Twittera czy Tik-Toka, ale nie opłaca się pomijać Linkedin.

2. Pisz bloga prawniczego!

Jeżeli chcesz być dostrzeżony przez potencjalnych pracodawców czy rekruterów to warto założyć bloga prawniczego i pokazać się im jako specjalista w danej dziedzinie prawa. Założyć bloga można na jednej z darmowych platform blogowych, postawić od zera (przyda się informatyk), ale można to też robić w formie stałych publikacji w mediach społecznościowych (np. na wspomnianym Linkedin można utworzyć biuletyn, którzy inni uczestnicy mogą subskrybować i to wystarczy ci za bloga). Te publikacje przyciągną do Ciebie stałe grono czytelników a Tobie wyrobią markę specjalisty w danej dziedzinie prawa.

Jak zacząć? A więc:

  1. Weź kartkę papieru i wypisz wszystkie tematy, które w Twojej specjalizacji mogą być ciekawe dla czytelników, są na topie, lub mogą powodować problemy (jeżeli masz swoją kancelarię lub praktykę prawniczą to możesz wypisać wszystkie pytania jakie zadali ci klienci z ostatniego pół roku i to potraktować jako inspiracje. Każdy taki punkt to potencjalny osobny wpis na bloga. Nie musi być długi, ważne, aby był treściwy i napisany prostym językiem).
  2. Obserwuj rynek i nowelizacje prawa. Każdy ciekawy wyrok, interpretacja, kara lub zmiana prawa to potencjalny temat na publikację. Takie tematy są najciekawsze.
  3. Ważne, aby pisać regularnie. Nie trzeba robić tego codziennie, wystarczy raz na tydzień, lub 2-3 w miesiącu. Najlepiej ustal stałe daty pisania (np. co wtorek piszę i publikuję w środy), aby zmobilizować się do działania.

3. Udzielaj się w mediach  społecznościowych

Jeżeli nie chcesz pisać bloga to nie ma problemu. Swoją markę osobistą eksperta w mediach społecznościowych możesz budować na wiele sposobów. Np. komentując wpisy i artykuły innych użytkowników. Obserwuj pracodawców i prawników, którzy Cię interesują i komentuj ich publikację, wchodź w dyskusję, dopytuj o szczegóły, pokaż się, że jesteś żywo zainteresowany tematem i tym co robią. W ten sposób staniesz się rozpoznawalny dla nich, przestaniesz być anonimowy, nawiążesz relację, które w przyszłości mogą procentować na wiele sposób. Pamiętaj być miły, konkretny i otwarty. Nie kłóć się, nie wymądrzej i nikogo nie obrażaj. Nie taki wizerunek chcesz kreować.

A Ty jakie masz pomysły na działania w mediach społecznościowych.

Witold Jarzyński

Rekrutacje-prawnicze.pl | CEO w JARZYŃSKI Legal + Tax Recruitment


Szkolenia, webinary i konferencje