Kariera w świecie prawa zależy od wielu czynników. Niektóre z nich (takie jak wykształcenie czy doświadczenie) wymagają czasu i dużego wysiłku. Są jednak sposoby, aby w miarę szybko zwiększyć swoją atrakacyjność w oczach potencjalnych pracodawców. Wszystko dzięki mediom społecznościowym.
1. Profil na Linkedin
Jeżeli jeszcze go nie masz to musisz to szybko nadrobić. To bardzo ważne medium społecznościowe, pełne prawników, hr-owców i rekruterów. Nie będzie wielkim nadużyciem stwierdzenie, że jeżeli Cię nie ma tym portalu to nie istniejesz! Niestety, taka jest rzeczywistość. W rozwoju kariery możesz ignorować Facebooka, Instragrama, Twittera czy Tik-Toka, ale nie opłaca się pomijać Linkedin.
2. Pisz bloga prawniczego!
Jeżeli chcesz być dostrzeżony przez potencjalnych pracodawców czy rekruterów to warto założyć bloga prawniczego i pokazać się im jako specjalista w danej dziedzinie prawa. Założyć bloga można na jednej z darmowych platform blogowych, postawić od zera (przyda się informatyk), ale można to też robić w formie stałych publikacji w mediach społecznościowych (np. na wspomnianym Linkedin można utworzyć biuletyn, którzy inni uczestnicy mogą subskrybować i to wystarczy ci za bloga). Te publikacje przyciągną do Ciebie stałe grono czytelników a Tobie wyrobią markę specjalisty w danej dziedzinie prawa.
Jak zacząć? A więc:
- Weź kartkę papieru i wypisz wszystkie tematy, które w Twojej specjalizacji mogą być ciekawe dla czytelników, są na topie, lub mogą powodować problemy (jeżeli masz swoją kancelarię lub praktykę prawniczą to możesz wypisać wszystkie pytania jakie zadali ci klienci z ostatniego pół roku i to potraktować jako inspiracje. Każdy taki punkt to potencjalny osobny wpis na bloga. Nie musi być długi, ważne, aby był treściwy i napisany prostym językiem).
- Obserwuj rynek i nowelizacje prawa. Każdy ciekawy wyrok, interpretacja, kara lub zmiana prawa to potencjalny temat na publikację. Takie tematy są najciekawsze.
- Ważne, aby pisać regularnie. Nie trzeba robić tego codziennie, wystarczy raz na tydzień, lub 2-3 w miesiącu. Najlepiej ustal stałe daty pisania (np. co wtorek piszę i publikuję w środy), aby zmobilizować się do działania.
3. Udzielaj się w mediach społecznościowych
Jeżeli nie chcesz pisać bloga to nie ma problemu. Swoją markę osobistą eksperta w mediach społecznościowych możesz budować na wiele sposobów. Np. komentując wpisy i artykuły innych użytkowników. Obserwuj pracodawców i prawników, którzy Cię interesują i komentuj ich publikację, wchodź w dyskusję, dopytuj o szczegóły, pokaż się, że jesteś żywo zainteresowany tematem i tym co robią. W ten sposób staniesz się rozpoznawalny dla nich, przestaniesz być anonimowy, nawiążesz relację, które w przyszłości mogą procentować na wiele sposób. Pamiętaj być miły, konkretny i otwarty. Nie kłóć się, nie wymądrzej i nikogo nie obrażaj. Nie taki wizerunek chcesz kreować.
A Ty jakie masz pomysły na działania w mediach społecznościowych.
Rekrutacje-prawnicze.pl | CEO w JARZYŃSKI Legal + Tax Recruitment